Anasayfa

19 Mayıs 2011 Perşembe

ALİ CANDAŞ


"NE YAPACAĞIMA DEĞİL,NE YAPTIĞIMA BAKARIM"
Yaşam ve doğa sanatın hammaddesidir. Doğru. Yaşamaksa beceri ister.
Yalınkat nefes alma kolaycılığı değildir. Nefeslerin tükendiginde
nefeslenme becerisidir. Yaratmak sanatsa; baska becerilerle kalıcılığın,
estetiğin vurgulandığı bir arayışla kendini bulur. Çocuksu belleğimin
olgunlaştığı dönemlerimi bu kavram doğrultusunda nasıl

değerlendirebilecegim endişesiyle; "ben yaptım oldu" mantığından uzak,
bir takım yaşamsal artıklardan yararlanmadan sanatın "zor zanaat"
olduğu, kolaycılığa tahammülsüzlügü bilinciyle kendimi yönlendirdim.
Bu akılcılığın koruyucusu oldum. "Yakıştırma" yaklaşımını tercih
etmeden, aklın önündeki duygu ile, gerçeklerin estetikle örtüldüğü
bir biçimlemeyi seçtim. Sanatı "Arayış" kavramını "Buldum"la
sınırlamadan, duygu sürecinin bir anımın anıtı olarak gördüm.
İşte bu anlayışın ürünüdür sunulanlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder